השפעת טמפרטורה על אורך חיי מצברים

אורך חיי מצברים תלוי במספר פרמטרים:
א. סוג המצבר והקטגוריה אליו הוא שייך על פי Euro Bat*** .
ב. מספר פריקות וטעינות בתקופת השימוש במצבר.
ג. עומק הפריקות שבוצעו לאורך חיי המצבר
ד. טמפרטורת הסביבה בהם המצבר מותקן.

טמפרטורת הסביבה הוא הגורם המשפיע ביותר על אורך חיי המצברים.
נכון לטמפרטורה גבוהה יש יתרון בהגדלת קיבול המצבר אך החיסרון הינו חמור באלפי מונים ולטמפרטורת הסביבה השפעה חמורה ביותר על אורך חיי המצבר.
התקנת המצבר בתנאי סביבה בהן הטמפרטורה גבוהה מהמומלץ על ידי יצרן המצבר פוגעת קשות באורך חיי המצבר.

להלן גרפים השפעת הטמפרטורה על חיי המצבר מטעם יצרני מצברים שונים:

הגרפים להלן הינם רק דוגמא של כמה יצרנים אך בוודאות הגרפים נכונים לכל יצרני המצברים. ברצוני להדגיש כי חלק מהיצרנים אף מגדירים את הטמפרטורה הסביבתית הנדרשת ל 20 מעלות ולא 25 מעלות ובפירוש ניתן להגדיר כי כל 10 מעלות מעל הטמפרטורה הרצויה מקצרת את חיי המצברים ב 50%.

אנו רואים כי כל יצרני המצברים מדגישים במפורש את ההשפעה השלילית החזקה של טמפרטורת סביבה גבוהה מהנדרש בחדר מצברים. ברצוני להדגיש כי אורך חיי המצבר מתקצרים גם אם המצבר לא נחשף לטמפרטורה גבוהה באופן רציף אלא גם באופן חלקי של מספר שבועות בשנה או במקרים בהם מיזוג אוויר חדל מלפעול.

***בנוגע לאורך חיי המצבר אני מפנה אותך למאמר של Eurobat (איגוד יצרני המצברים האירופאי) בו מוסבר נושא אורך החיים בפועל של המצבר לעומת מה שקרוי באנגלית Design life שהוא פרמטר המעיד על מבנה המצבר לעומת מצברים בעלי Design life  נמוך יותר כגון עובי לוחות התא במצבר וכו.

בנוסף לאמור לעיל ברצוני להדגיש כי חום יתר אינו פוגע רק במצברים. אמנם כל מערכות האל פסק שיונירום משווקת מסוגלים לעבוד בתנאי סביבה של עד 40 מעלות אך לא זו הייתה "כוונת היצרן". כאמור המערכות תפעלנה בטמפרטורת סביבה זו ותעמוד בכול הפרמטרים שלהם אך בטמפרטורה גבוהה אורך החיים של הרכיבים מואץ ביותר ושימוש לאורך זמן בטמפרטורת סביבה שמעל ל 25 מעלות רק ייקצר את אורך חיי המערכת.

לאור האמור לעיל יש לזכור:

מערכת אל פסק ומצברים יש להתקין בחדרים ממוזגים ונקיים , זו הערובה לאמינות האספקה.

כל 10 מעלות מעל הטמפרטורה הרצויה מקצרת את חיי המצברים ב 50%.

כתב:

עמוס פורן

יונירום אלקטרוניקס

 

 

שתפו ב-

Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0
דילוג לתוכן